مراقبت و سلامتی

راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال

فشار خون بالا که به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود، هیچ علامت واضحی ندارد، با این حال، طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، نیمی از آمریکایی ها دچار فشارخون هستند. اما تنها 24 درصد از این افراد این بیماری را تحت کنترل دارند. فشار خون بالا می تواند خطر حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و تعدادی دیگر از مشکلات سلامتی جدی را افزایش دهد.

تحقیقات نشان می دهد که پایش فشار خون در خانه می تواند به افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کند تا وضعیت خود را تحت کنترل داشته باشند.تحقیقات نشان می دهد که استفاده از دستگاه فشار خون خانگی به افراد مبتلا به فشار خون کمک کند تا وضعیت فشارخون خود را تحت کنترل داشته باشند. نظارت در خانه می تواند در وهله اول برای تشخیص فشار خون بالا مفید باشد.

برای کسانی که به تازگی شروع به مصرف داروهای کاهش فشار خون کرده‌اند، نظارت در خانه می‌تواند به تعیین میزان کارآمدی درمان کمک کند. طبق AHA، همچنین می تواند برای افرادی که فشار خون ناشی از بارداری را تجربه می کنند مفید باشد.

انواع مانیتورهای خانگی

دستگاه های فشار خون خانگی دارای یک دستبند بازویی یا یک دستبند مچی هستند.

مانیتورهای بازویی
این دستگاه ها به طور خودکار دستبند را باد می کنند و میزان فشارخون و اطلاعاتی مانند ضربان قلب را نمایش می دهند. اکثر آنها «شاخص‌های دسته ریسک» دارند که نرمال بودن یا بالا بودن فشار خون را نشان می‌دهند.

مزایا: برخی از مدل‌ها حافظه‌های کاربری متعددی دارند که به بیش از یک نفر در خانواده شما امکان می‌دهد فشار خون خود را کنترل و ثبت کنند. مانیتورهای بازویی در آزمایشات دقت بیشتری دارند.

معایب: تناسب صحیح دستبند بازویی ضروری است. اگر خیلی سفت یا شل باشد، ممکن است اطلاعات را دقیق نمایش ندهند.

مانیتورهای مچ دست
این مانیتورهای راحت کاملا اتوماتیک هستند اما ممکن است دقت کمتری نسبت به مدل های بازویی داشته باشند.

مزایا: جمع و جور، سبک و قابل حمل هستند.

معایب: اندازه گیری فشار در مچ دست بسیار حساس به وضعیت بدن است. هر دو کاف مچ دست و بازو باید در سطح قلب قرار گیرند تا خوانش دقیقی داشته باشد.

خرید فشارسنج دیجیتال فولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.